Ареопагитики в средневековой греко-славянской и западноевропейской традиции

Автор(и)

  • Андрушко В. А. Національний університет "Києво-Могилянська академія" Автор

Ключові слова:

ареопагітики, Псевдо-Діонісія Ареопагіта

Анотація

Для вивчення історії українсько-балканських зв'язків ХІV-ХV ст. велике значення має дослідження слов'янського перекладу творів Псевдо-Діонісія Ареопагіта (V ст.), Виконаного на Балканах в 1371 р. на замовлення болгарського митрополита Феодосія афонським монахом Ісаєю. Завезений на Русь на початку XV ст., ймовірно, митрополитом Кіпріаном, цей переклад Ареопагітик, відомий у безлічі списків, вплинув на вітчизняну культуру. На Русі твори Псевдо-Діонісія Ареопагіта були відомі у безлічі списків, ці твори як читали, а й коментували. Твори Діонісія вплинули, перш за все, на середньовічний російський живопис3, на них часто посилалися російські та українські письменники-полемісти у своїй полеміці з католицькими богословами у XVI-XVІІ ст. У середньовічній Західній Європі Псевдо-Діонісій Ареопагіт традиційно шанувався як соратник апостола Павла, перший єпископ міста Афін і християнський мученик. Вплив ареопагітских творів на середньовічну західну культуру величезний.

Завантаження

Опубліковано

2025-04-04

Номер

Розділ

Статті

Як цитувати